Surgubbe

För ett tag sedan gnällde jag ju på nån surgubbe som jag hade mailat och jag sade även att jag skulle lägga ut hela vår "konversation" här, så här kommer den.

PS. Ni får mer än gärna terra honom. DS.



Börja läs nerifrån.



Lär dig ta kritik, annars kommer du ingenstans i livet, varken som polis eller inom mediavärlden.

Du kallar kritik för att vara otrevlig.  Håll isär begreppen.


Lycka till i mediavärlden, det är mycket luft där.


Ps.

Har spaltat din text så jag slipper vrida på huvudet för att läsa.

Tänk på det du som skall läsa manus i promptern.

Ds.



/ Jan




From: Fanny Larsson [mailto:[email protected]]
Sent: den 27 februari 2009 17:47
To: Jan Johansson
Subject: SV: Reklam


Men herregud, Kan du inte bara skriva att du inte kan det då UTAN att bli otrevlig?

Jag går media och vet mycket väl hur mycket tid det tar att göra hemsidor,


ta produktbilder, spela in film mm, men det var EN FRÅGA.

Jag blir i alla fall inte otrevlig när någon ställer mig en fråga.


Du skriver att jag tar allt för givet och tror att alla ställer upp gratis.


Du vet ingenting om mig och mitt liv. Men jag tror på välvilja och godhet i alla männsikor.


Förlåt om jag misstog mig.


Hälsningar Fanny


PS. Om du ska försöka trycka ner mig så får du komma med något bättre än:

"När du skriver mail mm så borde du också veta att textbredden ej skall vara

bredare ca 15 cm, spalta den så blir det lättare att läsa."



Från: Jan Johansson [mailto:[email protected]]
Skickat: fr 2009-02-27 17:21
Till: Fanny Larsson
Kopia: Michael Holm
Ämne: RE: Reklam

Går du på gymnasiet så borde du se att han har fått kopia av ditt mail.

Du tror att alla ställer upp gratis. Skulle jag hjälpa alla som vill ha bilder och

texter skulle jag få jobba med det på heltid, oavlönat.


ALLT på min sajt är ett ensamarbete, foto, texter, HTML mm

https://webmail.sydgym.se/exchweb/bin/redir.asp?URL=http://www.samlaren.org/copy.htm


Du tror det är bara att ta några bilder ur min sajt.

Jag har lagt ner ca 5000 timmar på min sajt och kan ej dela ut bilder till höger

och vänster utan kostnad.


Att du har mage att skriva:

"Skulle du kunna skicka lite bilder till min mail och kanske berätta lite om

reklamen på 80talet?"


Du tar allt för givet. Kan du gå in i en "fysisk" butik och fråga personalen om

de kan skicka hem varor gratis?


När du skriver mail mm så borde du också veta att textbredden ej skall vara

bredare ca 15 cm, spalta den så blir det lättare att läsa.


Nu har jag ej tid med dig längre.


Hälsningar


Jan Johansson

www.samlaren.org


From: Fanny Larsson [mailto:[email protected]]
Sent: den 27 februari 2009 17:02
To: Jan Johansson
Subject: SV: Reklam


Du missförstår ju hela grejen! Jag frågade dig om en bild eller två och berätta om vad det typiska för 80-talets reklam var. Jag ber inte dig att göra hela mitt arbete åt mig. DET är fusk. Jag vet inte hur gammal du är, men nuförtiden gör man research mycket över internet och det är fullt tillåtet att be "expert"-personer om hjälp. Man ber ju experter om råd och svar JUST för att de kan mycket om ämnet och min lärare (som är en rutinerad och bra lärare) tyckte det var ett helt okej sätt att ta reda på EN DEL av faktan på. Jag bad inte dig skriva hela mitt arbete åt mig. Två rader text och två bilder gör inte mitt arbete till ett MVG, det är så mycket mer som spelar in. Vi har ett arbete om HELA 80-talet, inte bara det du isf skulle delge mig information om. Och "vi ungdomar" tar inte allt för givet. Det finns de som gör det, men inte jag. Jag kämpar stenhårt för mina betyg och satsar på en karriär inom polisyrket. Då kan man inte vara vilken latmask som helst.


Min lärare fick se mailet du skrev och han tyckte du var fruktansvärt otrevlig. Han bad mig till och med att skicka hans mail till dig för du sade att du ville prata med honom. Go ahead.



Från: Jan Johansson [mailto:[email protected]]
Skickat: fr 2009-02-27 15:56
Till: Fanny Larsson
Kopia: Michael Holm
Ämne: RE: Reklam

Fråga din lärare om det är jag som f.d. lärare skall göra JOBBET åt dig?

Ni ungdomar tar allt för givet. Du är inte den första som frågar och förmodligen inte den sista/siste.

Tror du att din lärare skulle tycka om ifall jag skulle skriva +

bilder till din story om reklamen på 1980-talet. Är det du eller jag som har gjort jobbet då? Skall jag få betyget eller du?

Det kallas FUSK. Du får göra en egen research ang. ditt ämne/uppdrag.


Hälsningar


Jan Johansson

www.samlaren.org




From: Fanny Larsson [mailto:[email protected]]
Sent: den 27 februari 2009 14:34
To: Jan Johansson
Subject: SV: Reklam


Du har ingen rätt att tala till mig på det viset. Det var bara en fråga, och jag var inte ett dugg otrevlig. Arbetet skulle inte blivit färdigt för att jag skulle fått någon bild eller två rader text från dig.


Du kan jättegärna prata med min lärare om du vill.

[email protected]



Från: Jan Johansson [mailto:[email protected]]
Skickat: fr 2009-02-27 12:10
Till: Fanny Larsson
Ämne: RE: Reklam

Ä du rolig eller?

Du menar att jag skall serva dig med bilder?

Dessutom berätta om reklamen på 1980-talet.

Och du skall gå på gymnasiet din bortskämda unge.

Jag skulle gärna vilja tala med din lärare.


Jan Johansson

https://webmail.sydgym.se/exchweb/bin/redir.asp?URL=http://www.samlaren.org/


OBS alla bilder på sajten är copyrightskyddade


From: Fanny Larsson [mailto:[email protected]]
Sent: den 27 februari 2009 11:03
To: [email protected]
Subject: Reklam


Hej!

Jag och några i min klass gör ett arbete om reklam på 1980-talet. Jag har svårt för att hitta saker, du kanske kan hjälpa mig?

Skulle du kunna skicka lite bilder till min mail och kanske berätta lite om reklamen på 80talet? Skicka det isf till [email protected]

Jag skulle bli jättetacksam!


Vänliga hälsningar Fanny Larsson!


Kommentarer
Postat av: elin

hahahah vilken patetisk jävel! han är ju bara pinsam!

2009-03-30 @ 14:47:40
Postat av: lie

HAHA fy vad det är synd om honom då.... hahaha! att det ens finns sådana människor som honom!?!

2009-03-30 @ 17:56:16
URL: http://cuteretardation.blogg.se/
Postat av: Anonym

orka sitta och käbbla med en tonåring över mail. lol.

2009-03-30 @ 18:50:47
Postat av: jasse

det var jag innan också :D

2009-03-30 @ 18:51:48
Postat av: Corre

HAHAHAHAHAHA FY FAN VILKEN BITTER JÄVEL! Han måste ju ha något psykiskt fel..

2009-04-01 @ 19:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0